۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۱۸۴۴۱
مدیرکل تعاون و کار استان قم:

تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند | لزوم تقویت تعاون در جامعه

تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند | لزوم تقویت تعاون در جامعه
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان این که تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، تقویت روحیه تعاون در جامعه را سبب گسترش عدالت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی کاویانی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و تعاون گفت: تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

وی افزود: تعاون به معنای همکاری و رفع نیازهای همگانی است که مورد تأکید قرآن کریم قرار دارد، مفهوم خاص تعاون این است که یک سازمان اقتصادی در چارچوب اصول خاص و رفع نیازهای مشترک یک قشر خاص تلاش کند.

کاویانی با بیان این که هدف تعاون ایجاد و تأمین شرایط کار و اشتغال کامل و توانمندسازی افراد آماده به کار است، اظهار داشت: افزایش عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و حضور عامه مردم در فعالیت های اقتصادی از دیگر اهداف تعاون محسوب می شود.

وی ادامه داد: مبارزه بنیادین با فقر و تبعیض از طریق تأمین شرایط و امکانات کار و فرصت های اقتصادی مطلوب برای جمعیت دهک های پایین، تأمین نیازهای رفاهی و حفظ، ارتقای اشتغال و افزایش مشارکت مردم و تقویت روحیه کار جمعی اهداف دیگر تعاون را تشکیل می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان این که 2 هزار و 521 تعاونی در استان تشکیل شده است، ابراز داشت: از این تعداد  هزار و 66 تعاونی فعال هستند و 781 هزار و 99 نفر عضو دارند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که دولت در جهت تقویت کار تعاون باید اقدام کند و برای اشغالزایی جایی مانند تعاون این ظرفیت را ندارد، بخش تعاون تا کنون مظلوم و مغفول واقع شده است و باید مورد توجه جدی باشد.

کاویانی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تأکید می کنند که کار تعاونی می کند از بی عدالتی ها جلوگیری کند، تعاون می تواند در کشور گره گشا باشد و یکی از راه ها برای استقرار عدالت در کشور تقویت تعاون است و کشور را از مشکلات اقتصادی نجات می دهد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
احسنت
0
0